Plánujete vo svojej firme vstúpiť do sveta online trhov a posledná vec, na ktorú chcete myslieť, je, ako pripraviť svoje účtovné oddelenie na novú administratívu?

A viete, že dnes existujú účtovníci, ktorí Vám vďaka svojim skúsenostiam rovno povedia, že Amazon robiť nebudú a hotovo?

Možno vám spojenie medzi účtovníctvom a medzinárodnými online trhmi vôbec nepripadá relevantné. Veď sa len pripojíme k OSS DPH, ak v ňom ešte nie sme, v účte Baselinker alebo priamo v našom firemnom ERP bude automat na fakturáciu a nie je sa čoho obávať, však?

Ako zvyčajne, diabol sa skrýva v detailoch. Medzinárodné online trhy sú v podstate hrou troch aktérov. Fakturujete kupujúcim. Trhovisko sa stará o zákazníkov a ich platby. A z času na čas trhovisko vystaví potvrdenie o týchto platbách a svojich províziách. Na vašom účtovnom oddelení potom bude, aby to všetko dalo dokopy a správne spárovalo.

A povedzme si na rovinu, veľké trhoviská nemajú prehľadnosť a bezproblémové spracovanie vašej účtovnej agendy práve na prvom mieste.

Spustenie predaja na veľkých trhoviskách so sebou prinesie nielen novú agendu do vášho účtovníctva, ale predovšetkým časovo náročnú agendu, ktorá sa líši od postupov, ktoré poznáte a máte naakumulované z vášho e-shopu.

Na účte nebudete mať sériu platieb a k nim faktúry, ktoré by stroj jednoducho prepojil. Niekoľkokrát mesačne vám na účte na trhovisku pristane väčší súhrnný prevod z vašej peňaženky. Každý mesiac zaň dostanete súhrnný účet a na druhej strane bude stroj chrliť jednotlivé faktúry zákazníkom, ktorí nakupujú tovar, a potvrdenia o oprave zákazníkom, ktorí tovar vracajú.

Preto je dobré premyslieť a porozprávať sa o svojich účtovných možnostiach a najmä procesoch so skúseným odborníkom už v okamihu, keď sa rozhodnete otvoriť si svoj vôbec prvý predajný účet na veľkom medzinárodnom online trhovisku.


Kontakty

TPA Slovensko

Blumental offices II
Námestie Mateja Korvína 1
811 07 Bratislava – mestská časť Staré Mesto

Otváracia doba:
pondelok – piatok:
8:00 – 17:00